Reklama

Diskuze: Retro: Vyzkoušeli jsme poslední škodovku s motorem vzadu. Abychom si připomněli, jak hrozná byla

Nový příspěvek

Váš E-mail nebude zveřejněn

Příspěvky

Pepík - 27.04.2024 11:24:54
Jednička a dvojka nejdou zařadit. Jestli to není tím že pan redaktor má levý ruce.
marcelkutalek - 06.04.2024 21:30:04
Škodu 125 gls jsem měl. Uvezla na zadních sedačkách 50 cihela.jeste pytle cementu k tomu. Jezdila dobře. Dnes je jiná doba. Toto auto bylo v dané době super.
Reklama
Jan Novak - 03.04.2024 18:07:03
No, sódruzi... a teď si to porovnejme s českým automobilem, co se vyrábí dnes... žádným... dnes už naše země ani firmy nevyrábí auta žádná, takže i ta Škoda 105 je oproti tomu luxus, než jít pěšky... nebo snad kola ještě v naši zemi vyrobit umíme...
Petr - 03.04.2024 16:52:00
Tohle měli rodiče tuším 86 nebo 87 jo jezdilo to, uvezlo to na střeše i dvě laminátky. V 92 jsem si dovezl kufrovou Sierra z 87. Teprve pak vyniklo jak byla Škodovka v porovnání s dobovou konkurencí strašný auto.
Pavka - 03.04.2024 13:22:12
Já jsem koupil 120 L z roku 1985 v roce 1997 jako 12-ti letou. 3 roky mi sloužila k jízdám na chalupu, na střeše zahrádku, na zahrádce kočárek nebo vak ( dnes se zase objevují). Nikdy nás nevypekla. Na ty cesty do 50 km po okreskách byla výborná.
Patrik - 03.04.2024 12:41:34
Mladý muži, několik informací, Š125L. Za komancu, na tzv "devizak" projela Alpy, Itálii Benátek via Řím a pak celou Rivierou do Barcelony, Andorra, a zpět na Loiru, následně Mt.S. Michel a Paříž. Bez jediné závady, 9tis km. Vč např. Breneru horem...
Reklama
lukas - 03.04.2024 09:55:10
Hrozna je tato cela vasa reportaz, a nie skodovka :)
Jirka - 03.04.2024 00:37:16
Jeli jsme s podnikateli na hory v 120. Jejich zahraniční bouračky měli takové problémy na silnici, že z naší škodovky se stalo zásobovací auto na celou dovolenou.
míla - 02.04.2024 19:34:57
***** se ZASE zviditelnil.....Mám Embéčko 54 let 125cu 15 let....Denně v provozu...O tomto víkendu jsem s ní rozbahněnou cestou projel kde jel naposledy traktor..To by přední náhon NIKDY nedal!! Jenže to chce nemít ten problém mezi pedálem a volantem že?.
Luke - 02.04.2024 10:45:20
Měl jsem 100 L , 120 L -užovku i 120 M. V té době jsme byli rádi, že na nějaké auto ušetříme. Vystřídal jsem i jiné značky / Lada , Fiat / Prostě to byla vozidla poplatná té době. Nemůže je nikdo srovnávat s dnešními auty. Byli jsme rádi, že jezdíme.
Reklama
David Lysík - 01.04.2024 18:36:42
Rozepsal bych se více, ale více textu to nepustí. Autor
David Lysík - 01.04.2024 18:34:15
No nevím, co tím vším chtěl autor říct... Ale nejde hatit něco, co bohužel nemohlo být vyrobeno jinak... Škoda 742 byla náhodou auto, s kterým jsem se nebál dělat psí kusy a byl jsem rád, že jí mám. Od MB až po 120LS. Navíc velké úspěchy ve sportu....
Jirka - 01.04.2024 14:10:30
Ten soplák rozmazlený dnešníma neautama vůbec nepatří za volant a jestli neumíš řídit zadokolku tak choď pěšky ******, s tímhle autem jsem jezdil 20 let,v několika modifikacích,nikdy mne nezklamalo a 80 procent jsem si na tom spravil sám
Slávek - 01.04.2024 13:48:32
Koupil jsem ji z druhé ruky, měla být utahaná od ježdění s obytným přívěsem, ale zjistil jsem, že ji tím ten předchozí majitel naučil jezdit v otáčkách! - Řadit z trojky na čtverku? Klidně ve 100-105 km/h. A po dálnici jako drak. Vděčně vzpomínám!
george.leo - 01.04.2024 11:53:40
To není pravda že Š125 byla poslední s motorem v zadu. Byla ještě Š130 s vylepšenou zadní nápravou a poslední byli Š135 a Š136 které měli motor který se montoval do Favorita. Ty také na vývoz byli vybaveny jednobodovým vstřikováním Bendix s katalyzátorem.
Marek - 01.04.2024 08:57:56
Výborný článek, brečím smíchy a jasně si vzpomínám, že tohle všechno jsem zažil. Autorovi díky
Tomáš - 31.03.2024 20:39:28
Pro autora - Takove auto není pro zhejckany buzeranty ,Bobanku.
Zdeněk - 31.03.2024 18:26:34
Kdysi jsem už to psal, na srazu veteránů bych se rozhodně s jakoukoliv škodovkou s motorem vzadu nestyděl.
Milan - 31.03.2024 18:04:23
Tendenční článek. Svojí 44 letou Škodou 120 LS jezdím stále denně ! Opravy ? Při běžné údržbě minimální a to doma, bez škodaservisu. Jedinou vadou je koroze. Prahy měním po 5 letech, blatníky vydrží víc. Auto mě nikdy nikde nenechalo.
Marek Stierr - 31.03.2024 16:20:51
Také jsem jednu vlastnil a byla to hrůza!!! Po roce jsem se toho krámu zbavil a koupil si letitý Fiat 127, který byl proti škodící plečce raketa.
Petr - 31.03.2024 15:28:11
Autor adi neví, že 5 stupňová prevodovka byla i v modelech 120GLS ,ne jen ve 130,135 a 136!
pragaveteran@bekom.cz - 31.03.2024 14:14:27
jen dále. V tom našem rozvinutém kapitalismu nám jednoduše Němci nepovolí nikdy nic než ty 4- dvéřové typy, a ani to krásné kupé Sedan!!! A to jste zajisté spokojen, pane pisálku! Asi jste v r.64-68 embeso neměl a tenkrát s ním nejezdil.
Korium - 31.03.2024 14:08:29
To auto umělo jen smrdět, hlučet, rezivět a přehřívat se. Byl to zhmotnělý výsledek normalizace, socialistického centrálního plánování a symbol technologické stagnace. Článek vše vystihnul a shrnul naprosto přesně.
pragaveteran@bekom.cz - 31.03.2024 14:07:12
Chápu že za 25 let v období socialismu vyráběla Škodovka auta na podvozku Š MB -o objemu motoru 1000,1100,1300 ccm a kromě kupátek s prominutím krásných, zvl. 110R, pouze 4-dveřové. Holt byla taková doba, vláda nedaly peníze na nově vyvinuté krásné modely
Serrutti - 31.03.2024 13:48:27
jen pro ty chytrolíny co tu kopou do autora,myslíte že se dá tenhle omyl plánovaného socialismu srovnat s vozy z roku 89 např. VW Golf 2,Opel Kadett,Ford Escort,Renault 19? chi chi vy odborníci.
Serrutti - 31.03.2024 13:36:25
strašné auto,jako všechny klumpy z východní Evropy
Pavel - 31.03.2024 13:11:52
Byl to klump už když to vyšlo z fabriky,hruza,to je pravda..ale nic jiného nebylo...
Josef M - 31.03.2024 08:41:49
Celý článek je vyrobený z nevábně vypadajícího a páchnoucího textu, je-li na tomto článku něco pekelné, je to sám autor.
Josef - 31.03.2024 08:14:25
Byl jsem se stopětkou spokojen.Najel jsem s ní bez jakékoli závady 90000 kilometrůPan autor asi porovnává toto auto dnešníma očima.Jinak si musím myslet že je ......
Petr - 31.03.2024 07:39:05
Já měl modrou 120 L. Vzpomínám na ni v dobrém.
silvestr - 31.03.2024 03:57:30
Tak pane pisálku, možná by jste měl napřed zažít dobu v které byl tento vůz vyroben. Mohli jsme mít lepší auta, ale Rus řekl ne! Já měl 120. Že by tam nešla 1 a 2 tak o tom nevím! A to jsem měl frajersky zkrácenou řadičku o 10 cm! A v zimě ty drifty! Hmm
Ondřej - 31.03.2024 00:42:16
Rád jsem si přečetl tento článek. Byl jsem hrdým majitelem úplně stejné Škody 125L. Měl jsem z ní radost a užívali jsme si s ní volné cesty po Evropě. Ještě radši jsem byl, když jsem se jí zbavil. Souhlasím s autorem, že to bylo strašné auto i na tu dobu.
Petr - 31.03.2024 00:23:16
Miluju tyhle články, kdy autor, který má většinou pár set kilometrů po autoškole a s normálním klasickým autem nikdy nejel a technické informace má vyčtené z článků od kolegů, kteří jsou stejní odborníci, hodnotí něco, o čem vůbec nic neví.
Jan - 30.03.2024 23:34:51
Kde je PICHAV? Že by ho na Velký pátek ukřižovali ti jeho nepřátelé rodáci? :DD A byl by klid.
Jirka - 30.03.2024 23:33:19
Vyzkoušeno asi 10 vozů 105, 120,125 výroby 1978-1990 a 200t km. Každý vůz se choval jinak a hlavně vyžadoval individuální zacházení při startování v zimě. Řazení u všech naprosto bezproblému. S OR 34 neexistovalo téměř nic co by nešlo vyjet.
Jan - 30.03.2024 23:08:53
Stovka bylo moje první auto. Po koupi jsem ho musel roztlačit, nicméně po pár dnech domácího servisu dala bez problémů i zimní Šumavu. V -17 jsme v autě byli na pohodu v krátkých rukávech a zimní gumy neměly problém v žádném kopci.
Konvec - 30.03.2024 22:26:05
Jezdil jsem se 120kou a byl jsem borec v zimě, kdy každý auto stálove škarpě a já jel dál do práce.
Luděk - 30.03.2024 22:09:59
Možná by se autor měl narodit v té době kdy moc lepších aut na trhu nebylo. V článku není ani kousek pokory k poplatné době. Asi by měl vyzkoušet také jiné značky z východního trhu a tě.doby. Jeste by si mohl autor někde půjčit "kotoucak" místo mp3
jirka - 30.03.2024 21:34:09
Měl jsem 120 mnoho let všude nas dovezla projezdili jsme Čechy ,Slovensko , Chorvacko prostě dobré auto ale dnešní mladší určitě nesouhlasí asi to neni špatné auto to by se tolik nevyváželo prostě spokojenost
olda - 30.03.2024 20:54:53
Měl jsem jednu z posledních 120,myslím že rok 1990,dovezl jsem si jí osobně z NDR,byla obdivuhodně tichá,před tím jsem jich měl více,ale na tuhle s láskou vzpomínám.Dokonce jsem měl okna v elektrice,celý systém pasoval s minimální úpravou z Renault 19
Lubor Barnáš - 30.03.2024 19:41:39
... byla tak hrozná viz titulek), že takové auto (sic upravené) vyhrávalo rallye Monte Carlo, a sloužila, slouží mnoho let... P. S. Možná opět záměrně tendenční článek proti minulé době, kterou nevzývám, ale vzpomínám nejen na to dobré ....
Honza - 30.03.2024 19:12:49
Mel jsem skodu 100 a po ni skodu 120. Razeni bylo bez problemu a hluk v kabine pri vysich rychlostech byl dan koncepci motor a prevodovka vzadu. Na vojne jsem se skodou 100 spolu se ctyrmi kamarady v kabine prejel pres cerstve uvlacene pole, nezapadla.
Jirka - 30.03.2024 18:45:23
Po škole jsme si oba s kamarádem koupili v té době auto. Kamarád novou 135, já trošku jetou Ladu. Obsah byl shodný-1300. Jednou jsme si cestou z Prahy do Ostravy auta prohodili. Jak jsem byl potom vděčný za ruský výrobek s italským původem!
Milan Frybert - 30.03.2024 18:41:19
Pánové, píšete jak byla hrozná, samozřejmě nesrovnavejte současnost s tou dobou,ale na českých horách jsem nikdy nepotřeboval řetězy nebo odtah,nový gymy a předjížděl jsem v zimní siberii zanovni západní značky, které cakaly na pomoc v zasněženém kopci .
Miroslav Pichl - 30.03.2024 18:12:27
Měl jsem možnost během své skoro padesátileté praxe vyzkoušet všechny modely od Škody 1000MB až po nejnovější Octavii a Kodiaq. A rozumím tomu, że mnozí nostalgici na otestovaný typ škodovky mohou i s láskou vzpomínat. Ale s autorem musím jen souhlasit.
len tak - 30.03.2024 15:42:31
Moja S105 na objednávku (kisňa 125L, interiér 130, kabeláž 130) mi vydržala 22 rokov - žiaľ hrdza ju potom zožrala. Ale motor vydržal 750000 bez akejkoľvek opravy, len drobné závady (gumičky, hadičky) sa opravovali.
Jan Pospíšil - 30.03.2024 15:35:05
Měl jsem š 105 z r 1986, nerez výfuk, hned po koupi nakonzervovaná, jezdila dobře,poruchy neměla, ale jezdilo se tak max. 70, dálnice nebyla v mém okolí,maximálka tak 100/hod. Jeden kamarád ji zkoušel, vytáhl 130, ale skoro se to rozsypalo,/vibrace,hluk/
Jiřina Dlabolová - 30.03.2024 14:51:07
Měli jsme Škoda 105 a moc ráda na ni vzpomínám. Sloužila nám patnáct let bez jediné velké opravy.
David - 30.03.2024 13:40:30
krtek - 30.03.2024 11:46:42 (0x) (0x) Nahlásit 120 jsem měl Mko - užovka... Coze?? Neco jako kombi kabriolet??
Honza - 30.03.2024 13:35:01
Tolik idiotských pindů jsem dlouho nečetl. Těmito typy mám pár stovek tis. na které rád vzpomínám. Sedl bych do ní a mohl by si vzít něco nového té rozměrové kategorie a otestovali bychom např.na okreskách po Sázavě. Asi by utrpěl zajímavé překvapení.
MICHAL MACEK - 30.03.2024 13:25:55
Škodu 120 L model M zakoupená 1984 prodána 1987 najeto 90000 za mě s tímto autem spokojenost mily pisálku posuzuješ něco co jsi si ani trochu neosahal dej se ke kopáčům kanálů tam za tebou bude vidět aspoň kus práce tato Škodovka jezdí dodnes v Karviné
Ivo - 30.03.2024 13:23:48
Naši měly od 76 novasa stovárnu, jezdil s ni bracha i já a mi dva bratranci. A v roce 2005 chudera skončila.Jezdila do Prahy a na všechny dovolené po ČR nás taky odvezla v pohodě. A že v zimě se roztopila až jsme parkovaly a v létě zase hřála no bóže.
Petr - 30.03.2024 12:54:05
Souhlasím s ostatními příspěvky. Údajný pistel tohoto článku(recenze) ať radši píše o plácání báboviček nebo o rozmnožování krtků.
Václav - 30.03.2024 12:45:10
Měl jsem ji také a najel jsem na ní 304000 km bez generálky! Jezdil jsem soutěžním stylem a perfektně seděla v zatáčkách a v zimě jsem vyjel všechno. Rád na ni vzpomínám!!
Pavel - 30.03.2024 12:32:11
A to trochu nebo více tendenční tvrzení si autor může nechat pro sebe. Kdo rozumí autům by se takto nevyjadřoval.
igor - 30.03.2024 12:29:32
mám rád takéto brutálne články. a ja s laskou spomínam na cesty po europe. na hnede šoférske rukavice môjho otca. na smrad keď pustil sitič ráno a na debatu o tom prečo jazdí len 80tkou. mali sme 120GLS kupovanú novú 29.2.1984 a bol to šrot...:)
Pavel - 30.03.2024 12:26:18
Zdravím. Byla jaká byla. Najezdil jsem s ní několik stovek tisíc. Mám na mysli s tímto typem. První domácí 120L a poslední 105M. Při dobré péči sloužila bez problému. Vydělávala mě na živobytí. Nic jiného nebylo na výběr. Dodnes ji z 95 % opravím sám.
Hoza - 30.03.2024 12:14:35
Ten patlal co stojí za tímto článkem by si mohl alespoň zjistit základní fakta než začne psát. Škoda 120 a 125 má úplně jiný motor ,125 má stejný celohliníkový motor jako 135 akorát má obsah 1200 .
krtek - 30.03.2024 11:46:42
120 jsem měl Mko - užovka, jak tu někdo psal, oprava kladivem jelo to dál, nezapomenu na výměnu destiček, šrouby na čelistech orezlé tak , že jsem na nich musel udělat nový šetihran pilníkem , to celé na výletě , ještě že bylo po ruce železářství.
Roman - 30.03.2024 11:45:45
Moje první auto Škoda 120GLS 1979 chromovaná maska byl to užasný stro nikdy měn enechal na silnici výborný na levný drift opravit šlo vše doma bez cipovin ala IT a VAGU. Škoda, že jsem ji dal prýč dnes byla jízda požitek i když má dalniční střelu.
Pavel - 30.03.2024 11:44:26
Autor si může příště půjčit auto z poválečných let, např. škoda tudor, najde nedostatků ještě víc. Jinak otřesný článek.
Petr - 30.03.2024 11:41:18
Naše pracoviště na VUT v Brně mělo v době náběhu řady Škoda 105 / 120 po dobu 2 roků dva vozy na tzv dlouhodobé sledování parametrů s povinností náběhu 100 000 kilometrů. Ta dlouhá řada potíží a závad mně od zvažované koupě Škodovky zcela odradila.
masinkaropak@seznam.cz - 30.03.2024 11:23:13
120 jsem měl moc rád,nikdy mě nenechala ve štychu.A když se něco pokazilo nemusel jsem hned do servisu.Kdo byl trochu manuálně zručný opravu zvládl sám.Stačil šroubovák,13 klíč a kladivo.
Michal - 30.03.2024 10:49:47
Stovka byla moje první auto, 120L druhé. Oboje to byla hrozná auta. Motor mizerný, podvozek tragický. 120L měla pohodlnější odpružení i sedadla a alespoň trochu topila. Jezdit ve stovce bylo za trest, stodváca šla přežít. Favorit měl přijít o 10 let dříve
Ivan Samák - 30.03.2024 10:48:13
Je pravda že to nebyl trhák asfaltu. Měl jsem Škodu 120LS od roku 1978. Kdo trochu uměl jezdit tak na mokré vozovce, na šotolině nebo na sněhu krásně driftovala. Dá se říct že na sněhu se dala říct více plynem jak volantem. Krásně přetáčivá. Ten kdo uměl.
Ivan - 30.03.2024 10:42:51
Ja měl jak 120 kterou miv praze Libuši ukradli a potom 105 přestavěnou na plyn a nějak si nevzpomínám na to co tady psal pisálek jako erudovaný autor: jezdil s ní udajně týden jen pro zábavu aby mohl vypotit tenhle příspěvek .
Pavel - 30.03.2024 10:42:16
no zase tak hrozné to není včechny vozidla jsou poplatné svému času moje 125 jezdila normalně 150 bez problému a šlo to i rychleji a žiju asi si to měl nějaky rozhašený jestli byl pocit že to netočí vice než tři tiíce myslím že to zbytečně dramatizujete
Roman Vimer - 30.03.2024 10:35:42
Autoškola na Š 105S a první auto rodinná Š 125 L, tehdy ještě vonící novotou. Tehdy se nejezdilo autem jako dnes pomalu i na záchod, takže každá cesta a řízení byl zážitek. O auto jsem se staral a snažil se ho vylepšit jak to šlo a měl jsem ho rád.
Pavel - 30.03.2024 10:34:28
Je smutné kterak se mění náhled na vůz jenž rozhýbal Československo. Tehdejší řidiči s naloženou stodvácou (100 i 1000) zvládali jízdy napříč Evropu. V pátek po obědě vyrazit,Komárno,Seged,trajekt do Vidinu a v neděli Sluneční pobřeží. Prostě užasný stroj
Sizifon - 30.03.2024 10:30:04
Dělal jsem autoškolu na Š 105 L a od té doby jsem si slíbil,že škodovka mě nesmí do baráku. Dlouhé lanovody k sytiči a plynu často přirezlé, takže plyn reagoval se zpožděním a sytič nešel dát na plno. Kravál od motoru,přehřívání atd. Ale taková byla doba.
Honzas - 30.03.2024 10:21:45
Tady je vidět jací neumětelové dnes píší do novin. Jízda po dálnici na čtyřku pruhu pro nákladní automobily. A dost. Tomu bych nechal sebrat papíry. Žádný pruh pro nákladní automobily na dálnici neexistuje a ve 130 tam narvat čtyřku může jenom naprostý bl
olda - 30.03.2024 10:18:37
mel jsem jich nekolik ale v zime slo zastavit v kopci na snehu a rozjet se s prednim navonem autum co tlacili jsem se smal pravda malo topila ale byl to dobre auto na tu dobu
Jiří - 30.03.2024 09:49:33
Co tím myslí pisálek " pruh pro kamiony"? Proč redakce nechá publikovat myšlenky člověka, který nepochopil, jaká to byla doba.
Honza - 30.03.2024 09:38:05
Mám po tátovi Rapida 130 a ten naopak otáčky miluje, a dálnice i 170 bez úprav na motoru. Pane , podívejte se do historie jaká jména s těmito vozi drtila západní konkurenci na rallye a okruzích a pak něco pište .
martin - 30.03.2024 09:34:28
No, já před 20 lety na 120L začínal a 1ka nešla občas zařadit, to je pravda. Táhlé kopce byly za trest, chyběl toč. moment, hluk nad 90km/h. Skvěle filtrovala hrboly. Ale leštit v garáži dodnes? Ne, je dobrá jen do muzea.
jijirka@seznam.cz - 30.03.2024 09:30:29
Na tom autě byla skvělá jen jedna věc (alespoň oproti těm dnešním) - Škodovka měla velmi malý-nízký tunel mezi sedadly. Takže prostoru na kolena více než dost. To samé na dveřích - žádný paznecht nečouhal dovnitř auta.
Tondis - 30.03.2024 09:30:10
Autor textu vytvořil tento článek aby mohl pomluvit minulou dobu. Škoda zmotorizovala celou republiku, autor ani netuší, kolik vynálezů Škodě patří. Zmiňované vozidlo nikdy nejelo smykem rovně, díky jeho konstrukci bylo přetáčivé.
frantina - 30.03.2024 09:25:54
Tomu kryplovy co to napsal,bych nedal do drapu ani kolecko od hnoje.
Ladislav Kršák - 30.03.2024 09:22:33
Autor článku vůbec neví, o čem píše. Ten zřejmě neumí jezdit ani s novými auty, natož staršími. Každá doba chce prostě svoje.
dancr@seznam.cz - 30.03.2024 09:20:43
Asi to psal nějaký neználek. Jasný že se nedá přirovnávat k nynějším vozům ale jezdila v pohodě i po dálnici. A na sněhu byla bezkonkurenční. To že v zatáčce jela rovně je blbost, tak na mokrých kostkách.
David - 30.03.2024 09:15:56
Stodváca bylo první auto, se kterým jsem jezdil a nedám na ni dopustit. Řadit šlo dobře, najezdila přes 200 000, pak nás rozdělila koroze. Vždycky jsem ze srandy říkal, že plynový pedál je tam jen na změnu zvuku (hluku) motoru.
Jindřich - 30.03.2024 09:08:48
Za to, že automobilka v Boleslavi v té době nevyprodukovala nic nového, ovšem nemohla automobilka, ale komunisti ve spojení s RVHP. Nemístná je i poznámka o tom, jak by škodovka dopadla při srážce s SUV. Tehdy totiž žádná taková auta nejezdila.
Astroid - 30.03.2024 09:05:57
To jsou ale kecy v kleci...Mě v šáde šlo řadit krásně a že nemá ráda dálnice? Celou cestu z Prahy do Brna 140 a noha na podlaze. Rádio teda slyšet nebylo, ale jela jak drak. Pak šla ve 250 000 km rovnou do šrotu...
Reklama
Autosalon TV