Reklama

Diskuze: Cyklisté chtějí odstup 1,5 metru při jejich předjíždění. Podporuje je Autoklub ČR i policie

Nový příspěvek

Váš E-mail nebude zveřejněn

Příspěvky

Lukáš Vaněk - 17.05.2022 14:11:40
Odstup auta od cyklisty chápu. Mám jen poznámku že mě vždy cyklista v městském provozu předjíždí v právo a odstup od auta je většinou menší než 0,5m.Také rychlost kola v tu chvíli dosahuje kolem 40km/h. V těchto místech kanálů a výmolu ohrožují sami sebe.
Ivan - 18.11.2021 12:01:42
Od září budeme muset respektovat nové nařízení: https://www.cikr.cz/puldruheho-metru-od-cyklisty/ a já myslím, že se cyklisté také něják potřebují potřebují dostat z bodu A do B. Nevidím v tom tedy žádný problém.
Reklama
ROMARTIN - 21.06.2021 04:01:30
Omlouvám se, asi jsemto špatně studoval. Těch 150 cm je od čeho k čemu. U cyklisty od středu řídítek, od zvonku, od hlavy cyklisty a jeho levého ucha..... Ne od skoro veviditelného levého konce jeho řídítek Neměli by tam potom mít nějaký viditelný terč.
Milos Adam - 10.06.2021 19:56:23
Dolinek v televizi u Michaely Jilkove jasne rekl, ze nejake prejizdeni plne cary nepripada v uvahu. A jasne rekl, ze i kdyz je vedle silnice cyklostezka , ze je nelogicke, aby ji cykliste, kteri jezdi rychleji, museli cyklostezku pouzivat.
Lukáš Vaněk - 01.05.2021 11:58:08
Jelikož často objíždím dva cyklisty jedoucí vedle sebe a řídítka horských kol mají cca 80.cm. Je jasné, že 2x80+ 150= zablokováni jízdního pruhu. Bohužel častý jev. Potom doporučuji používat ostřikovače stěračů. Předjet tyto terocyklisty a postříkat..
Petr - 14.04.2021 20:39:39
A co takhle nepustit na kolech na silnice 1 třídy ,v dnešním hustém provozu tam nemají co dělat.Mají svoje silničky.
Reklama
Nelka - 27.02.2021 14:35:17
Čím více cyklistů a koloběžek, tím měně osobáků. Raději a mnohem rychleji předjedu dvě dvojice cyklistů (10-15 m) než 4 za sebou (40-50m)
Vladan - 27.01.2021 15:57:13
Koukám, že u většiny zde platí rozhodně IQ tykve.
Roman - 27.01.2021 15:09:15
Kdyby ti za...zmr....autíčkáři nejezdili jako pr...tak by se nic nového zvádět nemuselo.
Martin - 07.08.2020 12:16:21
Víte obec za naše peníze vybudovala cyklistickou stezku s tím, že zvýší bezpečnost a cyklisté i řidiču budou v klidu. No, je o 1 Km delší než silnice taky kličkuje mezi domy a tak po ní cyklisti nejezdí. Bude i povinnost využít cyklostezku?
Reklama
Jirka - 29.07.2020 19:23:50
Všechno je to o toleranci, moc jsem jí ale v příspěvcích nenašel. Doporučuji těm kteří cyklisty tolik nenávidí si to taky vyzkoušet, nejlépe v hustém provozu, v silném protivětru a kopci 10%. A cyklostezky nejsou všude.
Michal - 29.07.2020 19:00:52
Jsem chodec,cyklista i řidič.Ale až některý hovada na kolech budou jezdit za sebou jak mají a ne 2 až 3 vedle sebe,bude na silnici bezpečno.
SS8 - 29.07.2020 16:55:46
A kdo to bude hlídat ? Stejně jako oni kašlou na ciklostezky já budu kašlat na rozestup :)
Lubomír Pakosta - 29.07.2020 16:43:34
Stále se řeší něco dokola , ale nikdo nebere v potaz stav našich silnic. A teď počítejme spolu . Cyklista 50. cm od okraje , auto 1.50 m.od ciklisty , a šíře auta 200cm . A dalších 50 cm krajnice. Celkem 4.50 m. Zákaz vjezdu ciklistů.
Petr - 29.07.2020 14:46:41
Ano,ale v první řadě by se mělo uzákonit,aby cyklisté nejezdili ve dvou i ve třech vedle sebe(aby si mohli cestou pokecat)a zaberou tak celou půlku silnice hlavně když je plná čára - dojedu je za zatáčkou 90km/hod,proti pojede jiné vozidlo a co s tím???
Andrej - 29.07.2020 14:36:54
A kdy budou jezdit za sebou a ne vedle sebe? A kdy přestanou jezdit po hlavní cestě, když souběžně vede cyklostezka?
Jitka - 20.07.2020 08:29:15
V ČR se při opravách i výstavbě nových silnic netvoří krajnice, kde by byla jízda cyklistů bezbečnější než v jízdním pruhu s provozem motorové dopravy. Vodící proužek postačuje pro orientaci chodců, cyklistů i motoristů. Dnes sousedí bílý pruh se škarpou.
Aleš - 10.07.2020 16:00:49
Kdyby řidiči nebyli debilové a chvíli jeli pomaleji aby mohli předjet na bezpečném úseku kde budou moct dát cyklistovi dostatečný prostor nikdo by si nestěžoval
Tomas - 09.07.2020 07:06:17
Až se cyklisty budou chovat zodpovědně, a nebudou jezdit po Hlavní silnici, i když vedle je cyklotrasa... nebudou jezdit vprostřed silnice a nebudu jezdit dva vedle sebe, tak mi řidiče se budeme chovat také lépe
Jan Budský - 06.06.2020 18:34:08
Něco takového může chtít jen ten, kdo nikdy nepracoval a neví, že většina aut je na silnici pracovně a ne pro zábavu. A to nemluvím o tom, že se kolečkáři na silnici chovají jako zvěř. Nedodržují vůbec nic, jezdí v protisměru, na červenou, po chodnících.
Radek zabusek - 04.06.2020 10:47:08
Trošku mě mrzí že zde bohužel jde napsat omezený počet písmen jako řidič i ciklista říkám cyklista nepatri na hlavní tahy silnic jak máte ve zvyku, jako dítě sem jezdil po krajnici i kraje vy jezdíte skoro metr v silnici ,kdo se bojí nesmí do Lesa to
Radek zabusek - 04.06.2020 10:33:38
Auto po silnici, na kole po horách,nebo na ciklo stezkach pokud někdo chce jezdit na kole ok ve městě budiž ale neserte už tak jezdite dva vedle sebe!Co budem dělat až se budem vyhýbat ve stejnejnem místě dvě auta o metr a půl
Vlaďa - 03.06.2020 10:42:02
Zákaz předjíždění cyklistů zprava. Mluví se i o tom?
Marek - 27.02.2020 13:02:50
Já bych zase chtěl, aby řidiči dodržovali rychlost, používali blinkry, dodržovali rozestupy, chovali se ohleduplně a využívali, pokud to jde dálnice! Zatím, jim to moc nejde.
Marek - 27.02.2020 12:57:49
Až se ti za..... řidiči na silnici budou chovat jak se má,nebude problém
Jan - 13.01.2020 12:40:28
Ti tak mají co chtít. Ať se naučí chovat slušně, ctít jízdu za sebou, při kraji, nejezdit na chodníky, přechody... A pak ať něco chtějí. A i tak je to úplná demagogie. Podívejme se, jak "široké" jsou naše cestičky a pruhy...
Jarda - 30.12.2019 22:56:54
Já jel jednou do práce na kole a zpět. A zpáteční jízda byla o hubu, když vás předjíždí auto a to auto předjíždí další tak to jsou bezmoci. Půl metru max a cyklostezka bohužel nikde jen na dvou úrovních asi 3km dalších 13 nikde. Byl jsem rád za to.
Jaja - 30.12.2019 09:56:49
Zajedte do Havířova celou hlavní ulici mají cyklostezku po chodníku a stejně jedou po cestě i 2 vedle sebe.klidne s mobilem nebo cigaretou...
Roman - 16.12.2019 10:49:10
Co se týká jízdy cyklisty po silnici, ačkoliv je vedle cyklostezka. Na silničním kole sportovec běžně jezdí rychlostí 35 km/h. Na cyklostezce jsou často na procházce rodinky s kočárky a malými dětmi na kolech. Takže tak.
Petr - 08.12.2019 19:10:13
Jasně. A po standardně široké silnici se vleče kolona za pumpičkářem. . Pravidlo bych viděl jednoznačně jako omezení vjezdu cyklistů na komunikace, kde se do jízdního pruhu vedle sebe nevejde autobus a cyklista s 1,5 m odstupem. A šmytec!
THOMAS - 08.12.2019 19:05:01
Boční odstup bych tak viděl 1metr. Jinak valná většina příspěvku je agresivně hloupá. Zamyslete se nad sebou ať už patříte do kterékoli skupiny uživatelů pozemních komunikací.
Michal - 08.12.2019 18:50:07
U nás na Ostravici jezdí cyklisti na horských kolech 100 metrů vedle cyklostezky a ještě většinou připití z místního pivovaru s odstupy 2 metry. A ty ksichty, které u toho dělají, to je na ránu. Sám mám dvě elektrokola a na cestě jsem ujel tak 50 km
ivan - 08.12.2019 18:32:09
Měla by se zakázat jízda na kole na silnici. Cyklisté mají už dlouho cyklostezky. Ať je využijí. Cyklostezka by v žádném případě neměl být pruh a silnici. Musí to být zvláštní komunikace . Tam kde není, musí kolař kolo vést. Potom bude všude bezpečno.
cyklista - 08.12.2019 18:19:55
90 % řidičů motorových vozidel nedává znamení o změně směru jízdy při předjíždění cyklistů. Ani levou, pravou už vůbec ne. 90 % řidičů motorových vozidel zde v diskuzi nadává na cyklisty a sami neumí jezdit.
Roman - 08.12.2019 18:18:15
Robert zavolejte policii nemá osvětlení na kole. Nemá tam co dělat. Odrazka nestačí. Není to bonzovani, ale oni (cyklisti, CHODCI) SE TO JINAK NENAUČÍ.
Roman - 08.12.2019 18:13:46
Toho u krajnice nebo blíže ke středu cesty. Když jedou 2 vedle sebe.
Radim - 08.12.2019 17:49:16
Když jede nějaká babča na kole s kropáčem na řídítkách někam na hřbitov, tak se jí rád uhnu třeba na 3metry, ale když dojedu tlupu *******lapů v elastákách, co jezdí na 99% dva vedle sebe a nehodlaj se za sebe zařadit, tak musí počítat s problémem.
Robert - 08.12.2019 17:07:16
Už mockrát se mi stalo,konkrétně na staré mělnické,že cyklisté jedou metr od krajnice a neuhnou a neuhnou,když zatroubíte,tak sprostě gestikulují a nadávají,jezdí tam i po tmě velká část jen s odrazkama bez osvětlení,silnice je tam hodně úzká .
Milan - 08.12.2019 17:03:47
Pokud se nenaučí zodpovědnosti jedni nebo druzí, bude problém neřešitelný. Jestli jsou to chodci, cyklisté, motorkáři, řidiči aut nebo kamiónu. Pokud každý absolvoval dobrou autoškolu, měl by z ní vědět, že musí dodržovat bezpečný boční odstup od předjíž
Zdeněk Juříček - 08.12.2019 15:58:06
Nikdy slušnost mezi řidiči automobilů a cyklistu nevyřeší zákon,pokud bude jeden z nich magor,máte to marné, Ale přesto odstup 1500 mm je málo navrhují přísnější zákon 1505 mm :- ))
007 - 08.12.2019 15:28:09
Já bych zase chtěl, aby měli světla, jezdili za sebou a využívali, pokud to jde cyklostezek! Zatím, jim to moc nejde.
milan - 08.12.2019 15:15:58
pro všechny nadřazeně se chovající tzv. řidiče-tupce: zajedte si do Německa, tam jede auto za cyklistou třeba kilometr, dokud ho nemůže bezpečně předjet, tzn. min. těch 1,5m od něj, a je z toho někdo na nervy? Není, protože tam lidi dodržujou pravidla.
ladislav - 08.12.2019 14:02:20
Já zas chci aby dodržovali předpisy a např. nejezdili dva vedle sebe!!
ladislav - 08.12.2019 14:02:02
Já zas chci aby dodržovali předpisy a např. nejezdili dva vedle sebe!!
Jan Poštulka - 08.12.2019 13:43:03
Jasně a my plechovkáři zase chceme aby se kolečkáři chovali na silnici slušně , byli řádně označeni a osvětleni , na přechodech z kola slezli , na chodnících nejezdili jak dobytci a jezdili střízliví !!!
Mira - 08.12.2019 13:31:28
Já se nestačím divit, a hlavu bych si ukroutil co za blbosti se dnes vymýšlí. Už mě je sedmdesát a velkou část života jsem najezdi na kole, motorce i autem.A došel jsem jen k tomuto vymýšlí se čím dál víc kravin.
Sonny95 - 08.12.2019 13:01:25
My řidiči zase chceme aby cyklisté jezdili po draze postavených cyklistických steskách (samozřejmě kde jsou),aby při jízdě svítili ,aby měli na sobě reflexní prvky,aby je policie pokutovala a ne jen domlouvala a aby nechlastali
Franta - 08.12.2019 12:35:47
Některého cyklistu bych nemoh minout ani v protisměru měli ba se držet v pravé polovině jízdního pruhu
Standa - 08.12.2019 11:38:35
Předejet některé cyklisty,obzvláště když tvrdošíjně jedou vedle sebe a1 m od krajnice,je opravdu oříšek. Ai by to mělo smysl, kdyby cyklisté jezdili správně za sebou a při pravé krajnici. To by však musela fungovat údržba hlavně silnic nižších tříd.
Jirka - 08.12.2019 11:38:07
není problem - v místě kde není cyklostezka klidně, tam kde je - a schválně ji nepoužívají volám hned pčr , - takže pomalu ob den... bohužel to nemá moc velký smysl protože ani pčr se k nim jako k ostatním učastníkům silničního provozu nechová...
Václav - 08.12.2019 11:34:52
Na jih a západ od našich hranic žádnej problém. Mnohonásobná zkušenost. Letos opět. Přejezd s bagáží přes Rakousko a Itálii do slovinskýho Piranu (respektive kousek do Chorvatska). Na konci léta dvoudenní výlet na jižní Moravu a půl dne v Rakousku.
NoName - 08.12.2019 11:34:17
Až cyklisti se budou chovat ukázněně, tak se můžeme o něčem bavit, jezdí dva, tři vedle sebe a když je člověk upozorní, se zlou se potáže. Jejich arogance nezná mezí. Nemluvím o všech většiny se to netýká, ale když potkám dres a kraťasy je zle.
Karel Klicnar - 08.12.2019 11:29:56
Nejdříve rozšiřte cesty. U nás v Orlických horách, kde jsou cesty široké 2,5 - 3 m, je máme předjíždět kde asi? Kdo takový blábol vymyslel? Ve městě, kde je hustý provoz, pojedu za cyklistou krokem a budu brzdit dopravu. ???
Jan Sedláček - 08.12.2019 11:26:19
Ať si zametou před svým prahem. Nedávno mi cyklistka srazila dítě řidítky. Ať mají i oni povinnost objíždět chodce 1,5 m od nich.
Tom - 08.12.2019 11:24:10
Hlavně to chce nedovolit cyklistům silnici, dokud neudělají zkoušky z dopravních předpisů. Zjistil jsem, že mnoho cyklistů například ani neví, že když vjedou na kole na přechod, tak nemají přednost jako chodci.
Lukáš - 08.12.2019 11:17:04
kdyby nejezdili po pozemní komunikaci 3 vedle sebe a po 5 pivech určitě by bylo na silnicích bezpečněji,všude v čr mají cyklostezky za desítky milionů ať si jezdí tam
Peta - 08.12.2019 11:10:13
Ať to ale dodržují i pumpičkáři, chovají se ke chodcům jako hovada.
nakobyl - 08.12.2019 10:47:26
Já to dělám 50 let. Na vojně mi před motocykl uhnul kluk na kole a protože jsem uměl padat, kromě zdemolovaného kola se nic nestalo. Ale co s těma na kolečkových bruslích a pod. Podle zákona "chodci" ale oni se považují za cyklisty ,bohužel neoznačené
Karolína - 08.12.2019 10:43:37
Už se moc těšíme. Máme sice silnici s novým povrchem (3. třídy), ale pokud tam bude cyklista, 1,5 odstup a auto tak to auto bude v příkopu. Teď u nás dokončili další cyklostezku, tak prosím cyklisty, využivejte jí a nelezte na silnici.
Petrm - 08.12.2019 10:34:23
Tašky na řidítkách, kolo nesplňujicí predpisy-osvětlení, odrazka, oblečení ciklistů-dlouhý kabát, oblečeňí omezující pohyb, jízda pod vlivem alkoholu, ignorování nebo neznalost předpisů, sluchátka na ušich, jízda vice cyklistů vedle sebe..atd.
Tonny - 08.12.2019 10:33:48
Pokud bude cyklistika naplno využívat cyklostezky a nepojede vedle ní po cestě a ještě dva vedle sebe nemám s tím problém.
Honza - 08.12.2019 10:19:40
Já bych zase chtěl, aby cyklisté po silnici jeli nejnižší dovolenou rychlostí 80 km/h, aby nezdržovali provoz a nebylo nutné je předjíždět :-))
Radek - 08.12.2019 10:01:55
A kdyz jezdi kolomrdi tri vedle sebe tak musim po prikope, nebo budu muset cekat az sjedou??
znalec - 08.12.2019 09:57:18
Dovolil bych si podoktnout, že v případě nehody s cyklistou se většinou dopočítává 1,5 metru jako jeho boční vybočení z přímého směru jízdy. Zvažte, zda Vám stojí za to, stát se viníkem nehody a nést trestněprávní důsledky nedodržení bočního odstupu.
Petr - 08.12.2019 09:51:10
Nechtěli by ti agresivní zh..ova..dilci rovnou celou silnici?
stefano di cecca - 08.12.2019 09:32:03
A já bych chtěl aby cyklisté nejezdili ve dvou a ve třech vedle sebe. /profesionální cyklisti !!/ Hlavně na ouzké silnici a při dojetí vozidla které si dovolilo na ně houknout,jej napadnout.
Petr - 08.12.2019 09:28:25
To by ti cyklisté závodníci měli jít příkladem a né jako když vyrazí družstvo cyklistů Dukla Praha na trénink ,vpředu auto-skupina cyklistů ve 2 či 3 vedle sebe-vzadu auto a na silnici se nedají předjet, teď jsme tady my a všichni pojedete podle nás.
Bob - 08.12.2019 09:25:34
Vše je o lidech. Ale ti v této diskuzi, jak je vidět z většiny příspěvků, chybí. Je to tady samej k...t .
Jura - 08.12.2019 09:17:01
Většina lidí má v zadku njaké nervové zakončení které tím jak usednou na kolo odpojí větší část mozku. Jen těch troubů co jezdí po tmě bez světel a odrazek zato v módní černé. A dostane někdo z nich pokutu za neosvětlené vozidlo?
Pavel - 08.12.2019 09:12:29
Cyklista patří na cyklostezky nebo na polní cesty, ne na silnici. Nevím proč by se Pak žádný problém nebude. Nevím proč by se měli roztahovat po silnici když mají svůj vyhrazený prostor.
jan - 08.12.2019 09:11:57
Doporučuji prohlédnout nedávné video na you tube ,kde nějaký holandský takycyklista (magor) zastavil kolo 1 m od krajbice a 4 min. nutil řidiče kamionu ,aby mu uhnul na krajnici. přitom asfaltová vozovka měla asi 3 metry.
Daniel - 08.12.2019 08:58:05
Nevím jak v jiných městech, ale v Praze by se cyklisti měli naučit jezdit po silnici, případně využívat cyklostezky a neohrožovat chodce na chodníku! Totéž platí i pro neohleduplné koloběžkáře! Dále povinná výbava dle hesla ,,vidět a být viděn"!
Miroslav - 08.12.2019 08:48:16
Proč nemají spětné zrcátka dal bych to jako povinost
Petr - 08.12.2019 08:35:25
Na kole a aktivně jezdím 30 let,stále častěji je asi sportem naschvál míjet cyklistu co nejtěsněji i na prázdné vozovce.Asi fóglové v zářivě autě či ve vraku za první výplatu dávají najevo svoji sílu a nadřazenost.Jezdím po silnicích 3tí třídy.
Tydýt - 08.12.2019 08:19:58
hm pěkný článek, ale z.č. 361/2000 má pouze 142 §, tak nevím, zda platí něco jiného. Ano cyklisté by měli míti lepší pravidla než ostatní řidiči, oni te již mají, dělají si co chtějí.
Franta - 08.12.2019 07:35:22
No, a především by také měli mít cyklisté ze zákona sjednané povinné ručení. Pokud toto nebude, jsou "plechovkáři" vždy ti škodní při nehodě zaviněné cyklistou. A není jich málo. Jenže jde většinou o oděrky a "plechy". Opačně je to bohužel tragičtější.
JMM - 08.12.2019 06:11:38
No nevím? Není to moc 1,5m!Co to udělá s provozem? Byl bych, ale také pro, aby cyklisti objížděli auta/když třeba parkují /také v takové vzdálenosti....
Paros - 08.12.2019 02:16:44
žádný problém. rozhodně nepředjíždím těsněji, než na metr. hodlám jezdit, ne šrotovat cyklisty. ničí to lak.
chodec/cyklista/ridic - 08.12.2019 01:38:20
Je to o život. Min 1 m ve městě. Co ale povolit a regulovat kola na chodníku s rychl. limitem a drsnými pokutami? Stejně tam jedou, ale takhle mne cyklista mine 15km/h o pár cm a kdybych nečekaně vybočil ze svého směru já či dítě, tak tradá do márnice.
Radovan - 08.12.2019 01:19:30
OK a jak těch 1,5m mám dodržet,když pán na kole jede v půlce svého pruhu a proti mě jede kamion.Tam se smí ještě 90km/h.Nechce se mi dělat doprovod cyklistovi.až se ukázní a okresky budou mít o 2 m víc,nebude problém.Sražený cyklista-jistý kriminál :-(
Michal - 08.12.2019 01:16:32
Není problém, ale až mě bude předjíždět cyklista tak ať je taky alespoň 1,5m ode mně...
Pavel - 08.12.2019 01:12:12
Dominik : chceš šlapat? Tak šlapej klidně těch 20 km navíc. Uděláš něco pro své zdraví. ;)
Radovan - 08.12.2019 01:06:43
Pro Fouse:jestli jsi čistokrevný motorkář,tak všemi auty hluboce pohrdáš a dáváš jim to sežrat před křižovatkami,před žel.přejezdy,v kolonách,na 50tce a jinde,kdy se drze nacpeš úplně dopředu i dnes i bez toho tvého požadovaného 1,5 metru,tak co chceš
Honza - 08.12.2019 00:42:52
Chci na silnici? Musím mít k tomu oprávnění ( jsou přece účastníky silničního provozu, viz. článek).
Tom - 08.12.2019 00:15:13
A budou také cyklisté respektovat 1,5 metrů od chodců, když jedou po chodníku, kde jen tak mimochodem nemají vůbec co dělat?
Dědek Vašek - 08.12.2019 00:12:47
Povolit oficiáně přejetí plné čáry. Bez toho to nejde. Cyklisté si stěžují, že se k nim chovají řidiči bezohledně, a sami se chovají ještě hůře k chodcům na stezkách pro chodce a cyklisty, nemluvě o nelegální jízdě po chodníku. Polepšit se - všichni!
Dominik - 07.12.2019 23:19:13
Pochtli: Vlastnictví řidičáku ještě není zárukou znalostí předpisů, sám jej nemám, ale když vidím ten marast na silnici (den co den), tak mám pochyby jak dotyční ŘP získali. Takže rozhodně NE.
Pochtli - 07.12.2019 22:59:40
1) při jejich předjíždění povolit přejetí plné čáry 2) zákaz jejich jízdy prostředkem jízdního pruhu 3) bez řidičáku žádná silnice 4) tvrdě postihovat jejich přestupky (jízda po chodníku, na červenou apod.)
Oldřich Jirák - 07.12.2019 22:43:15
Je mi 69 víc než 40 rokú jezdím na kole intezivně to co je na silnicích poslednì roky je nepopsatelné. Jsem také řidič as2,5 mil. Km kolo asi 200 000km. Asi 60%řidičů se chová nadřazeně a agresivně. Mé vyjádření je velmi slušné.
Ljuk - 07.12.2019 22:30:40
Vše je to jen o toleranci, takže kdo chce psa bít hůl si vždy najde.
Dominik - 07.12.2019 22:24:02
Rád bych slyšel od těch, kteří navrhují zákaz cyklistům na silnicích 1. a případně 2. (s větší frekvencí aut) třídy, jak se mám pak někam na kole dostat, když alternativa by znamenala zajížďku třeba 20 km? A cyklostezka nevede, nebo vede jen malou část.
stejski - 07.12.2019 22:17:16
je zajímavé, že při zastavení v křižovatce, mě cyklista vpravo podjede, i když pokračuje přes křižovatku stejným směrem jako auto, tak se nacpe do místa kde 1,5 m rozhodně není.
Petanek - 07.12.2019 22:12:14
Az se budou oni chovat, jak se ma, tak proc ne.. Pokud se chovaji, jak se chovaji, tak at se nedivi. Jak se do lesa vola, tak se z lesa ozyva.
Honzík - 07.12.2019 21:52:46
První co by se mělo udělat je, že by cyklisti měli zákaz jízdy po silnicích první třídy, tady nemají vůbec co dělat !
Pepa - 07.12.2019 21:38:28
Souhlasím, ale pak by cyklisti neměli předjíždět z leva při stání v kolonách, případně při stání na červené, či u závor se za každou cenu nedrat dopředu před první auto a pak nezdržovat. Asi si musí také uvědomit, že pro ně platí nějaká pravidla.
Josef Benedikt - 07.12.2019 21:06:41
Já chci aby cyklisté ve stojící koloně aut nepředjížděli,
Jan - 07.12.2019 21:05:40
Jsem pro. Ale tam, kde nelze cyklistu objet ještě s tou 1,5 metrovou rezervou, tam bych všem cyklistům zakázal vjezd.
Jan - 07.12.2019 21:05:37
Těch 1,5m je skvělej nápad protože jsou silnice v taakovém stavu a zvlášť po krajích že není možné jet v klidu rovně jak pravítko když jsou v silnici díry nebo naopak hrboly.Ono v autě 5cm nerovnosti není moc cítit ale na kole jde o hubu.
Vlado - 07.12.2019 20:58:49
Hlavně by měli cyklistům zakázat jezdit v zimě ,čekám kdy to nějakému na ledě podkluzne a spadne před auto
Honza - 07.12.2019 20:54:37
až budou využívat cyklostezky ubyde problémů ve městě ,raději jezdí po silnici vedle stezky a diví se je vozidla je míjejí jen s malým rozestupem
Vendys - 07.12.2019 20:46:34
Cyklista by měl mít především papíry na kolo a měl by znát předpisy! Zatím to vypadá přesně opačně a ještě si budou diktovat!
vašek - 07.12.2019 20:42:51
Nevím, jak to bude na kruháku, tam auto jenom zdržují a snaží se cyklistu předjet.
Franc - 07.12.2019 20:09:57
Vcelku na silnicích bych s tím souhlasil. Ovšem pod jednou podmínkou, že cyklista nesmí vjet do prostoru kde je mezi autem a třeba chodníkem méně než těch 1,5 m.
Háňa - 07.12.2019 20:09:06
Proč ne, sama na dostatečný odstup dbám, když míjím cyklistu. Ale také by do toho zákona měli zanést, jak nejdále od kraje vozovky smí jet cyklista. Ne, že on si pojede jak Širón a povinnosti budou mít jen druzí. Když pravidla, potom pro obě strany.
Mike - 07.12.2019 19:54:13
Co kdyby se stanovilo, aby mohli objíždět cyklisté chodce také jen se zachováním odstupu 1,5 metru - kdekoli. Cestou do práce mě na chodnících často míjí cyklisté tak, že se mi otírají o rukáv. Sami se bojí aut a na druhé mnozí z nich kašlou.
Martin - 07.12.2019 19:33:40
ta diskuse zde je jen důkaz převládající debility, člověk se jen diví co všechno může dostat řidičské oprávnění... být k tomu potřeba psychotesty a požadavek alespoň na průměrnou inteligenci, jezdí dnes po silnicích tak 1/10 aut a je klid a méně smradu
Petr - 07.12.2019 19:33:14
Ve vyhlášce č.100 byl § kde bylo uvedeno dodržení 1,1/2 výšky ciklisty z velkou slávou se to zrušilo a teď opět objevují jako spoustu jiných věcí a pokud se ciklista chová jak má tak ať si jede kolikrát někteří nemají jinou šanci
Jonatan - 07.12.2019 19:32:48
Tady se sešlo agresivních cementu :/
pavel - 07.12.2019 18:42:57
Mají cyklostezek jak smetí a stejně voní na cestě
Karlos - 07.12.2019 18:42:46
Zákaz na silnice!!! mají cyklostezky tečka já jim dám 1,5 m vodu do ostrikovaču na ně
Lucka - 07.12.2019 18:04:19
Patřím mezi řidiče i cyklisty.. a nemám s nimi problem.... osobně raději přejedu plnou čáru než cyklistu a klidně jim nechám celou šířku pruhu... pokud tedy nejede prostředkem i když má vedle cyklostezku...
Martin - 07.12.2019 17:46:19
A my zase chceme, aby pumpičky nejezdily vedle sebe a nebo v úseku 100m jeden za druhým s 3m rozestupy jak v pelotonu.
Milan - 07.12.2019 17:42:26
Zakázal bych jízdu na kole na silnicích první a frekventovaných druhé třídy a bude klid
F40 - 06.12.2019 20:54:27
jedině když by se při předjíždění cyklisty mohla přejet plná čára, jinak to nemá význam.
Filip - 06.12.2019 19:44:30
Až se budou ti za..... pumpičkáři na silnici budou chovat jak se má,nebude problém.
fous - 06.12.2019 19:30:05
a my motorkáři také chceme těch 1.5 metru jak v obci tak i mimo obec
Reklama
Autosalon TV