Reklama

Diskuze: Podle našich výpočtů se elektrická Škoda Citigo vyplatí po ujetí 100 tisíc kilometrů

Nový příspěvek

Váš E-mail nebude zveřejněn

Příspěvky

Strejda eM - 11.01.2020 16:00:39
Martin hajna: no on každý uživatel nenajede 250km denně, aby musel na nabití čekat hodinu ;-). Obyč lidem stačí tak 15 minut ;-). Čili, chleba, rohlík a fronta u pokladny ;-).
Strejda eM - 11.01.2020 15:56:48
Petr Kuba: tak si někde na 20 minut sosnete ;-).
Reklama
Strejda eM - 11.01.2020 15:54:01
Peťan: a proto mu dávaj záruku na 160 000km, že? :-D :-D
Tomáš - 04.01.2020 12:11:33
Poskytovatel dotace přistoupil k navýšení minimální výše dotace, o kterou je možné žádat na 250 tis. Kč. V praxi to znamená, že nepůjde podat žádost například na 1 vozidlo Škoda Citigo e-iV, protože na to je možné získat dotaci jen přibližně 125 tis. Kč.
jenicek54 - 21.12.2019 18:10:34
i výrobce ví, že nemůže prodávat Citigo za cenu baterii když UP a MÍÍ stojí 620 tisíc. pomůže jen dotace. v Německu je vw golf el za 450 tisíc. levnější větší a větší dojezd, ale je tady ta dotace. u nás stojí milion. malý Zoe 920 tisíc. ekologie je v tu
jenicek54 - 21.12.2019 18:04:23
160 tisíc km vyjde u Škody Citigo na 200 tisíc + 250 vůz. Citigo iv stojí 600 + 140 el. já najedu dalších 160 za minimální náklady citigo e si koupí nové baterie za 450. kdo má menší náklady
Reklama
Tomáš - 04.10.2019 22:14:52
Pokud vím tak nejlevnější cena elektřiny na trhu je 2,60 kč včetně poplatku za POZE, který je min 0,60 kč
Laco - 01.10.2019 21:33:54
Vysvetli mi nekdoto,jak si mohu poridit ono citygo za 430tkc,kdyz jsem musel resit rodinne auto do 300tkc? A tak mam plne vybavenou 5008 v dieselu,co jezdi za 5,5litru,na dovcu tam naskladam vse..citygoEV je hracka pro bohate
212 - 01.10.2019 20:55:09
Mám doma skůtr Akumoto 600 za 56000 Kč najel jsem 5000 km a byla potřeba nová baterie za 18000, která není ke koupi. Nedopadne to z autem podobně. Byl to také levný km. Skůtr na benzín byl levnější, ale o výhodnosti nemluvit.
Roman - 01.10.2019 18:57:58
V Citigu jsem jel a 100 tisíc kiloketrů bych v něm nepřetrpěl.
Reklama
jadvo - 01.10.2019 11:01:24
Kdo z fyzických osob si koupí tuto el. škodovku? odpověď NIKDO! Cena el energie se se stoupajícím počtem elektromobilů bude exponenciálně zvedat, po deseti letech provozu baterie do šrotu ( ne-li dříve) a dojezd jen 200 km Nepoužitelné.
Hejtr - 01.10.2019 09:23:43
Toto uteklo.uz je tu zase 1.duben.clanek tomu odpovídá.??
MIRO - 01.10.2019 02:53:55
Já budu počítat jinak! Cena active u zákl. typu (44kw)je 199tis. Je tedy nižší o 90tis. dle propočtu v článku. Takže by pak to e-citigo stálo 340tis. I když bez výbavy, ale již přijatelná cena. Boužel výrobci dávají záměrně luxusní výbavu a tím neprodejné
Libor - 01.10.2019 00:20:54
Vážený pane Běhale, dlouho jsem Vás pokládal za seriozního motoristického novináře.
Karel Jokl - 30.09.2019 18:04:11
No hlavně je to vše počítáné, že ta el. je z obnovitelných zdrojů - tedy bez emisí, ale to není. Nevím jak u nás, ale v Nemecku, kde to počítali, mají poříd 46% z uhelných elektráren. Je jedno, zda to vyčoudí auto, či elektrárna. Celý je to FAKE ekoteroru
Pavel - 30.09.2019 14:43:05
Proč nám Škoda nenalije čistého vína a neuvádí zrovna cenu nových baterií pro Citigo, u kterých vlastně neznáme životnost. Když budu hodně velký optimista, tak po 10- ti letech provozu vytáhne spokojený majitel 200.000Kč za novou baterii. Kde je ta úspora
Miloš - 30.09.2019 14:22:14
Dobrý den, přečetl jsem si tento článek a nějak zde autor zapomněl zodpovědět jednu základní otázku. Kde vezmeme tak masivní a robustní sít nabíjecích stanic a jejich napájení.
Roman - 30.09.2019 14:01:29
Já mám předváděcí citigo za 170tis. Ikdybych měl pro E-citigo elektriku zdarma doživotně, tak na rozdílu pořizovacích cen se mi to vrátí za 20 let. Takže dokud nebude cena jako za benzínové, je to nezajímavé.
Mira - 30.09.2019 13:47:33
Citigo iV je pro ty, kdo najezdí do 150 km denně a mají kde přes noc nabíjet. Citigo iV není pro ty, kteří jezdí denně dlouhé trasy, kteří na něj nemají (srovnávají s autem za 200tis) a pro ty, kteří soudí lidi (a sebe) podle velikosti a ceny auta.
Mira - 30.09.2019 13:40:28
Sazby C27d/D27d do 2 Kč/kWh=3tis Kč na 10tis km. Cena 450tis/8let/160tis km životnost=5tis. měsíčně odpis. Firma vše -DPH. Nabití v garáži za 4 hodiny při 11kW na 3fázi 400V, faktura PRE přímo. iV mám objednané-pro jízdy po městě přesedám z 2tun. SUV.
Karel Jokl - 30.09.2019 10:28:31
Pohádka o elektroautech je blábol. Navíc: baterie deklartovaná na 300 km - ano, ale v létě, v zimě je to polovina. Nejsou nabíjecí stanice, doma z el. se to nenabije - za noc na třetinu. Nepoužitelné. Bláboly v rámci " Grétismu".
Karel Jokl - 30.09.2019 10:26:00
kde to bylo spočítáno. Cena auta o třetínu výš, zohlednění tvorby CO2 při výrobě klas. auta a elektroauta, se to srovná až při najetí 150 tis. km, ale to už je svou životností baterie v ceně 200 tis. a na její výrobu vznikne další CO2.
Sam - glosátor - 30.09.2019 10:23:58
Jen tam není započtena cena elektřiny za 10 let. Teď jsem četl, že se zdražila o 10%.
Karel Jokl - 30.09.2019 10:22:55
Jo, je to pravda a celé to elektrické šílenství hnané marketingem, ekoteroristy a hlavně řízeným byzbysem pro vyvolené je naprostý nesmysl. Přínost ekologie velmi sporný - může být i nulový. Podobný výpočet a ****ýza proběhla nedávno na jistém sat. kanálu
Petr - 29.09.2019 15:52:18
ČEZ sazba pro elektroauto (d27) je úplně stejná jako základní sazba na noční proud (d25). Pořídit si ji může úplně každý, stačí k tomu bojler za 6.000Kč a trocha běhání, nemusíte proto kupovat auto za 430.000Kč.
Jarda - 28.09.2019 23:44:50
Zapomněli jste připočítat daň za elektromobil, která přijde, až vypadne příjem ze spotřební daně na benzín a naftu.
Jiří - 28.09.2019 15:58:05
Nabíjím v NT. Jízda v elektromobilu je mnohem svižnější a příjemnější. El motor má mnohem lepší životnost než spalovací. Nemusíte řadit. Jednoduše automat je v ceně :-) Nevýhoda, reálný dojezd až o 30% méně než uvádí škoda. Svezte se v el autě. Pak suďte.
Jiří - 28.09.2019 15:50:22
Cena elektřiny kterou uvedly je moc špatná cena. Já mám jako obyčejná domácnost cenu na rok 2020 včetně všech poplatků za2,4kč/kw včetně dph. Jsem u eon ceník individual. Cena za km je tedy 0,3552kč. Rozdíl na km je 1,03kč. Servis oleje není. Opět šetřím
Jan - 28.09.2019 15:11:36
A jak je s tou ekologii elektrovozů ?! Ukažte dolování surovin pro výrobu baterii !!
Lukáš Větrovský - 28.09.2019 14:11:35
Já mám doma elektřinu za 1,68,-Kč /kW ... není problém přes noc v garáži auto nabít ... ideální pro dopravu na šichtu a zpátky .. jen ty dotace by to chtělo i pro fyzické osoby ..
Krocan - 28.09.2019 13:50:49
Jezdim Teslou a nabíjím na MVE. V práci mám velkoodběr, a tak 1,25 kč/kWh není taky žádnej problém. Elektrický Citygo bych bral jako druhý auto, když netahnu vozejk. Neni špatný v benzínu, nebude zlý ani na baterky.
Jaroslav - 28.09.2019 12:44:47
Nějak autor zapomněl na to, že na nabíjení auto má CEZ lepší tarif, návratnost je kratší natož domácnost má daleko levnější elektriku, ušetří se za silniční daň, parkování v Praze, časem dálniční známka a nemusím každý týden čumět na benzíně a platit tam.
Rosťa - 28.09.2019 02:51:26
BMW
Martin hajna - 27.09.2019 23:06:23
Od té doby co mám Citigo na CNG jezdím za 0,8 Kč km a nemusím hodinu denně brázdit regály Lidlu ( za hodinu vydělám 200 Kč) a mít každý den plnou lednici dobrot z Lidlu. Také jsem zjistil že za hodinu u stanice ČEZ nevypiju jedno ale dvě kafe za 60 Kč..
Zdenek - 27.09.2019 20:45:14
Už se těším,až se na sídlišti budeme prát o nabíječky...
Petr Kuba - 27.09.2019 20:06:53
Takhle prostě vypadá elektromobilita v praxi. Když se začne počítat, ekonomicky mi to nedává smysl a to mě to fakt hodně lákalo.
Petr Kuba - 27.09.2019 20:02:37
Životnost je ve městě 250 tis.km a u dražšího elektro auta je dražší havarijní pojistka, leasing . Takže ve finále nula od nuly pojde, jen za 400 tis. je jedno auto místo dvou. A soukromě, kdy životnost aku je menší, než se auto stačí "zaplatit" ježděním.
Petr Kuba - 27.09.2019 19:54:39
Takže při každá zastávce u firmy zdržení na zapojení a odpojení nabíječky, řešit a strachovat se o dojezdy jednotlivých aut, to se prostě nevyplatí, když stejnou službu udělá nové benzínové Citigo za 200 000,- (Vím, že se už jen doprodávají).
Petr Kuba - 27.09.2019 19:47:17
Souhlasím, že se to vyplatí tak na rozvoz pizzy. U firmy kde dělám je nájezd na auto 80 tis. km ročně. Ale reálný nájezd na nabití při používání klimatizace/topení a nevybíjení/nenabíjení baterie do plna bude tak 150 km. Ale denní nájezd máme přes 200...
Petr - 27.09.2019 19:40:19
Co je špatného na slově ********?
Petr - 27.09.2019 19:38:51
Podle mý propočtů se do toho moje rodina nevejde. Pokud v tom bude jezdit více jak jeden ********, tak se to nevyplatí nikdy.
Stana - 27.09.2019 19:16:44
Dát 400 000 za auto ,které za 6 let až tomu skončí záruka ,bude mít hodnotu asi jak 6 let stará televize je sakra drahý špás.
Vendouch - 27.09.2019 18:51:21
Prosím Vás, tenhle střep by si koupil kdo ? Maximálně kdo neví co s penězi, jinak pro rodinu nevhodné. Krom toho sto tisíc za rok najede kdo..........Na druhou stranu než do elektriky bych šel do CNG. Ale zase, je to malé auto max. na rozvoz pizzy atd....
Petr - 27.09.2019 17:17:11
Bohužel u nás ještě čas pro elektromobily nedozrál...
Martin - 27.09.2019 15:14:01
100 000 km za rok je cca 400 km denně (při 250 pracovních dnech za rok). 400 km dojezd určitě není, tzn. nájezd 100 000km za rok je úplný nesmysl. Proč nám tu blbnou hlavu teoretickými bláboly? Hezké cvičení z matematiky ...ovšem v praxi nemající smysl
Peťan - 27.09.2019 08:19:42
ŠKODA že se těch 100 000 km nedožije.
Reklama
Autosalon TV